7 прикладів “гнучкого” класного простору від американських педагогів

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_1.jpg

Edutopia представили “гнучкі робочі місця” в класних кімнатах. Фото та коментарі були викладені сотнями вчителів, в результаті виділили 7 педагогів з видатними гнучкими класами від підготовчого класу до восьмого, і попросили поради, опис класу та візуальних матеріали. Вважаю доцільним поділитися з Вами досвідом К8 – гнучких класів від американських шкіл, можливо Ви знайдете щось нове й цікаве для своїх шкільних кабінетів.

Отже, виявилося декілька чітких тенденцій. Хоча багато вчителів висловили сумнів у тому, що “гнучкі класи” працюватимуть в маленьких аудиторіях, частина з представлених педагогів зуміли організувати “гнучку” роботу в аудиторіях площею до 40 квадратних метрів. Кількість учнів у цих гнучких класах складала від 12 до 50 (в музичному класі).

Фінансування здійснювалося з найрізноманітніших джерел; більшість вчителів запрошувала долучитись друзів, родину та батьків, відвідуючи гаражні розпродажі та магазини економ-класу, оптовиків з низькими цінами, такі як Walmart та Amazon, а також онлайн-кампанії із залучення коштів на сайтах, таких як DonorsChoose. Певну кількість предметів педагоги робили власноруч.

Майже всі вчителі знизили висоту сидячих місць, присвятили час моделюванню відповідної поведінки у своїх нових аудиторіях. Багато хто вимагає, щоб всі учні кілька разів спробували кожне місце; це важливо, щоб студенти зрозуміли повний спектр принципу гнучкого навчання.

БЕНІТА КЕЙ МОЙЕРС

Нульовий клас у школі Mount Carmel Elementary, Huntsville, Alabama
Параметри: 18-19 учнів; клас – 70 квадратних метрів

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_2.jpg

Учні Беніти Кей Мойерс перетворили стільницю для зберігання на робочу станцію.

Облаштування: Меблі представлені стільцями з книжкового клубу, фітболами та невеликими пластмасовими стільцями; вісім ящиків для зберігання та дерев’яні стільці, а також шість стандартних студійних стільців, які планується змінити на складні для економії місця. Також в кабінеті є чотири маленьких столики у вигляді сльози в зоні для хобі. Для письма діти використовують пластикові підставки-планшети, щоб мати тверду поверхню; часто займаються на килимі.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_3.jpg

Учні мають різноманітні висоти столів на вибір, загальну особливість гнучких класів. Тенісні м’ячі на ніжках центрального столу полегшують його, й тому зручніше рухати стіл.

Поради: Немає конкретної системи вибору місць; діти обирають місце вранці, і це їх на день. Дітям було пояснено на початку року, як кожен тип крісла може бути використаний.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_4.jpg

Мойерс виділила зону читання, розмістивши два крісла та невеликий стіл на килимку.

ЕШЛІ БРУМФІЛД

1 клас у Friendship Christian School, Lebanon, Tennessee
Параметри: 12-15 учнів; кімната 40 квадратних метрів

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_5.jpg

Довга книжкова полиця в кутку читання допомагає вирішити питання універсальної потреби класу початкової школи в місцях для зберігання.

Облаштування: Включено багато різних варіантів. Є три круглі столи різної висоти, із сидячими місцями, які варіюються від простих килимків до табуретів. Є диван, кілька крісел, а також кілька килимків, де діти можуть працювати, сидячи на бустерах.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_6.jpg

У класі пропонується широкий вибір місць для відпочинку, від дивану до крісел-бустерів.

Поради: Учні беруть на себе більше відповідальності й більше займаються своїми завданнями, тому що вони відчувають гордість та комфорт, працюючи в “своїй” області. На початку року кожен зміг випробувати різні місця, щоб побачити, які з них найбільше сподобаються. Пані Брумфілд впевнена, що ніколи не повернеться до традиційних місць для сидіння.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_7.jpg

Учні використовують кліпборд, коли їм потрібна рівна поверхня, і вони не працюють за столами.

ДЖЕССІКА ДАДЛІ

3-4 клас у West Sabine Elementary School, Pineland, Texas
Параметри: 18-20 учнів; кімната приблизно 65 квадратних метрів

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_8.jpg

У Джессіки Дадлі є те, чим небагато вчителів можуть похвалитися – крісло на високому каблуці.

Облаштування. Джесіка хотіла створити гнучке середовище в класі, яке дозволило б учням обрати зручні місця, щось краще, ніж основне сидіння та стіл. Вона придбала табурети, які є найпопулярнішим вибором в учнів, а унікальний варіант крісло з каблуком їй подарувала колега. Є столи різних висот і форм, є табуретки, сидіння-кошики з подушками та інші традиційні, й не зовсім, стільці.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_9.jpg

Дадлі самостійно відрізала ніжки одному зі своїх столів, щоб створити варіант низьких сидінь – такий підхід є звичайним у гнучких класах.

Поради: Визначення очікувань на початку кожного вибору місця є надзвичайно важливим, має бути план вибору місць. Я випадково набираю імена учнів, і кожен учень записується на нове місце кожного тижня. За словами Джессіки Дадлі, гнучка система створює середовище, сфокусоване на учнях, і підвищує їх відповідальність.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_10.jpg

Дадлі використовує різноманітні прикраси, щоб зробити свій клас більш святковим.

КЕНАТА САЗЕРЛЕНД, ДЖЕКІ КУРЦ І АННА МАЗІАРКА

3-5 клас у South Marshall Elementary School, Benton, Kentucky
Параметри: 61 учень; три з половиною кабінети, що були перетворені в одну велику кімнату

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_11.jpg

Кената Сазерленд, Джекі Куртс і Анна Мазіарка мають церковні лавки, в яких розміщується по кілька учнів, а також високі столи, які можна використовувати сидячи або стоячи.

Облаштування: Мета – забезпечити студентів гнучким, комфортним навчальним середовищем. Педагоги класу розмістили столи, високі “барні” стійки для ноутбуків і навіть церковні лавки.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_12.jpg

Додано різноманітні столи, щоб зробити клас зручним. Величезний простір – три з половиною окремі кабінети – має цілу низку різних зон для 60 студентів.

Поради: Лише через місяць навчання учні навчилися функціонувати в такому гнучкому просторі. Тож необхідно попередньо визначити очікування від таких змін.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_13.jpg

Гнучкі варіанти до цих пір використовують поруч із традиційними столами й стільцями.

ЕМІ МІЛЕХЕМ

4 клас в Grace Hill Elementary, Rogers, Arkansas
Параметри: 28 учнів; кімната 75 квадратних метрів

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_14.jpg

Емі Мілехем додала різні варіанти для своєї класної кімнати, включаючи йогу, м’ячі, стільці-ящики і ковдри.

Облаштування: “Ця гнучка кімната була творчим зусиллям мого чоловіка і мене. Мій директор дуже підтримує, але в бюджеті не було грошей. І ми – школа в районі з високим рівнем бідності, тому питати батьків про пожертвування не було сенсу. Я хотів цього для моїх учнів, тому я почала відвідувати гаражні розпродажі та блошині ринки. Було придбано три столи, перефарбовано їх, вкорочено ніжки, щоб зробити їх придатними для дітей. Також є стільці з мішковиною, фітболи, високі крісла, ящики, лавка з подушками, різні столики. Часто учні працюють просто на килимі.”

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_15.jpg

Працюючи з низьким бюджетом, Емі вкоротила ніжки одному із наявних столів, щоб створити місце для сидіння на підлозі.

Поради: Перші кілька тижнів школи, учні випробовували всі варіанти сидіння. Іноді вони краще не працюють там, де вони думають. Знадобився час, щоб навчити дітей належним чином використовувати кожен варіант сидіння, складено список очікувань і стратегій для успіху.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_16.jpg

Як учитель школи бідного кварталу, Емі довелось власноруч створити свій гнучкий клас.

КЕЙТ РОСЦІОЛІ

6 клас, Virginia Run Elementary School, Centreville, Virginia
Параметри: 21-25 студентів; кімната становить 80 квадратних метрів.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_17.jpg

Як і у багатьох гнучких класах, Кейт Росціолі має робочі зони різної висоти для розміщення сидячих або стоячих місць.

Облаштування: Є різні місця: стільці для йоги, м’які ковдри, подушки та бантові стрічки на нижній частині стільців. Два звичайних стола, які було придбано, і один довгий стіл на високих ніжках, щоб створити більше місця для учнів, які хочуть працювати стоячи.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_18.jpg

Учні Росціолі можуть принести з собою мобільний столик, перетворюючи будь-яку територію в кабінеті на робочий простір.

Поради: “Я тримаю декілька столів у своєму класі для студентів, яким потрібен власний певний простір. Я також призначаю місця на початку року, щоб усі студенти мали можливість спробувати різні варіанти. Кожен день діти отримують нове місце, щоб вони могли спробувати різні варіанти, перш ніж приймати рішення про те, який з них найбільше подобається.”

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_19.jpg

Росціолі зберігає традиційні письмові стіл для учнів, які воліють їх, але основна частина простору насичена нетрадиційним вибором.

ЛАУРА БРЕДЛІ

8 клас в Kenilworth Junior High School, Petaluma, California
Параметри: 32 студенти; кімната – приблизно 9 на 9 метрів.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_20.jpg

Студенти Лаури Бредлі працюють, сидячи на стільцях і підлозі, і стоячи.

Облаштування: “Я начебто використовую гнучкі робочі місця, але в мене все ще 32 столи в класі! Студенти сидять за призначеними столами для відвідування та безпосереднього навчання, але протягом періодів роботи, коли учні виконують довготривалі завдання, вони мають певну свободу рухатися й відчувати комфорт. Я зробила прості облаштування для цього: було покладено ковролін в задній частині кімнати. Учні займаються, сидячи в кутках спиною до стіни, лежать під столами на килимі, працюють на вулиці на шкільному майданчику в сонячні дні. Пізніше я перетворила книжкові полиці на стійки й також дозволяю учням перевертати столи і переміщати меблі для створення напівприватних робочих місць (студенти називають їх фортами).”

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_21.jpg

Підхід Бредлі підкреслює використання існуючих меблів для створення гнучких просторів. Ось один з її учнів створив приватний навчальний форт, перевернувши стіл.

Поради: “Радикальні зміни меблів не виявилися критичними для мене; я виявила, що з наявним вибором в класі студенти можуть знайти способи роботи, що підтримують їхні індивідуальні потреби. Я починаю навчальний рік, встановлюючи чіткі очікування: чи можуть вони дійсно сидіти де завгодно? Чи включає це місце за/під столом? Чи поведінкові очікування змінюються з варіантами сидіння? Я також заохочую викладачів мати діаграми розміщення для початку року.

/Files/images/7_prostorv/Screenshot_22.jpg

Бредлі повідомляє про деякі проблеми, пов’язані з тим, що вони дозволяють студентам вибирати свої робочі області, але задоволена своїм вибором.

Переклад з англійської Юлії Бережко

Кiлькiсть переглядiв: 395