Валентина Василівна СТЕЛЬМАХ,
учителька початкових класів,
вчитель-методист
Родинне свято "Березень дарує свято"
«Березень дарує свято» - під таким гаслом відбулася в школі концертно розважальна програма присвячена жіночому дню – 8 Березня.
Учні початкових класів разом зі своїми наставниками Стельмах В.В., Ходот В.М., Чех Т.І., Мороз К.С., Погребець Н.О. вітали зі святом мам, бабусь, вчителів та всіх працівниць школи.
Танці, пісні, конкурси та розваги не залишили байдужими ні дітей, ні дорослих. Жінки поверталися додому із подарунками і гарним настроєм.
Конференція з нагоди 160-річчя Софії Русової
16 – 19 лютого 2016 року на Чернігівщині відбулися урочистості з нагоди 160-ої річниці з дня народження Софії Федорівни Русової.
Валентина Василівна Стельмах взяла участь у регіональній науково-практичній конференції
“Смислотворчий потенціал концепції національного виховання Софії Русової”, де виступила на пленарному засіданні із доповіддю «Шляхи та засоби реалізації завдань національного виховання на засадах педагогічної спадщини Софії Русової».
(Презентація доповіді на конференції до 160-річчя С.Русової)
Конференція проходила в ЧОІППО імені К.Д. Ушинського.
Поняття про колірний тон, відтінки кольорів.
Дидактична гра «Острівець літа».
Мета: ознайомити дітей з поняттям гармонії кольорів шляхом проведення дидактичної гри, вчити змішувати кольори-сусідів (за колірним молом), розрізняти кольори за тоном; розвивати кольорочутливість ока; виховувати в учнів художньо-естетичне ставлення до навколишньої дійсності. Обладнання: ілюстрація «Літо — радості пора» (дитяча робота); клаптики квітчастої тканини; аркуш цупкого паперу; шаблони метеликів; аркуші для малювання; акварельні фарби; великі пензлі; ножиці; аудіозапис веселої мелодії; підручник.
ХІД УРОКУ I. Організація класу. II. Актуалізація опорних знань і вмінь, мотивація навчальної діяльності. Робота за ілюстраціями підручника. Діти розглядають зображенні метеликів на квітах різних кольорів та відтінків. Називаючи схожі кольори, вживають слова «світло-оранжевий», «темно-оранжевий» тощо. — Щоб одержати світлий тон повного кольору, до нього додають білу фарбу, а щоб одержати темний тон — чорну. Справжні художники не бояться експериментів. Нові кольори вони утворюють, змішуючи різні фарби. Сьогодні ми з вами теж перетворилось на справжніх художників. Спробуйте на палітрі змішати свій улюблений колір спочатку з білою, а потім із чорною фарбою. Що у вас вийшло? Як називаються утворені кольори? — А тепер поспостерігайте за утворенням різних кольорів при змішуванні кольорів-сусідів за колірним колом. Не забувайте, що працюємо ми на палітрі. Досить часто, щоб уникнути контрастності, доводиться змішувати кольори. Змішані кольори можна спостерігати і в природі. Найбільш різноманітні — кольори літа.
III. Повідомлення теми і завдань уроку. — Сьогодні на уроці будемо вчитись утворювати кольори різних тонів, відтінків. IV. Сприймання і первинне усвідомлення матеріалу. Створення ігрової ситуації. — В яку пору року ви спостерігали найбільше розмаїття кольорів у природі? (Влітку.) — А чи хотіли б ви, діти, аби до нас на урок завітало Літечко? (Так.) — Якщо дуже захотіти, то бажання може здійснитися. Закрийте міцно очі й не відкривайте, поки я вам не скажу. Учитель тихенько ходить між рядами і кожному на парту кладе клаптик квітчастої тканини, на дошці вивішує плакат «Літо — радості пора» й одночасно промовляє: — Уявіть собі сонячний літній день. Уся природа радіє сонцю і теплу, травичка зеленіє, пташки весело співають, цвітуть різнобарвні квіти — рожеві, голубі, біленькі, світло-жовті, жовтогарячі, яскраво-червоні... А пахнуть вони як гарно! Понюхайте, відчуйте цей запах літа! (Діти вдихають носом повітря.) Тепер вимовте ваше бажання тричі: «Літо, літечко, завітай до нас на урок!» (Діти промовляють.) Відкрийте очі. | Ось воно перед вами — наше літо веселкове (вчитель показує на ілюстрацію). Літечко щедре на подарунки. Кожному з вас воно подарувало барвистий клаптик. (Діти розглядають.) Це частинка веселої галявини. Які кольори на ньому переважають? (Діти називають.) Створення проблемної ситуації. Учитель читає вірш. На галявині веселій Квіточки чудові, І метелики літають Різнокольорові. Але раптом — ах! — Показався птах, Налякав страшенно Наших бідолах. Ми сховаєм їх у квітах, На широких пелюстках. Доберем такі відтінки — Не помітить хижий птах. — Діти, як же зробити метеликів непомітними для хижого птаха? (Діти відповідають, що треба їх пофарбувати у кольори, схожі на кольори квітів.)
Постановка завдання. — Намалюйте метелика на аркуші. Можна скористатися шаблоном. Хай буде обережний метелик, щоб ніякий хижий птах його не впіймав. Пофарбуйте його в тон до вашого клаптика тканини. Щоб підібрати копі р, змішуйте відповідні фарби. Правильно користуйтесь пензлем. (Учитель нагадує правила користування пензликом.) — Щоб гарнішими вийшли малюнки, будемо слухати веселу мелодію. V. Практична діяльність учнів. Звучить аудіо запис. Діти виконують практичну роботу, вчитель надає індивідуальну допомогу. Після завершення розфарбовування вчитель продовжує створювати ігрову ситуацію, учні відпочивають. — Поки фарби підсохнуть, давайте колективно створимо в класі «Острівець літа». Діти підходять до столу, на якому лежить аркуш цупкого паперу, стають у коло, по черзі кладуть клаптики тканини на папір. Потім колективно вирішують, як змінити їх розташування так, щоб колірний тон сусідніх клаптиків був відповідним, приклеюють клаптики клеєм до аркуша. Після цього повертаються на свої робочі місця. — Акуратно виріжте розфарбованих метеликів і приклейте на свої клаптики. Діти вирізають. Хто вирізав, підходить до «Острівця літа», приклеює метелика до відповідного клаптика тканини. VI. Підсумок уроку. — Усі ви, діти, добре сьогодні попрацювали. Нашу колективну роботу «Острівець літа» ми розмістимо на поличці, а збоку поставимо ваші аплікації дерев. У цьому куточку у нас тепер ніби справжня лісова галявина. Метеликам тут безпечно, бо ви правильно підібрали кольори та їх відтінки. Жоден хижий птах їх не помітить. Будьте завжди уважні, і в природі ви побачите багато кольорів та їх відтінків, що гарно поєднуються між собою. |