1993-2018
27 листпада 2018 року

25 сезон ТЕАТР-СТУДІЯ "ОКОЛИЦЯ"
відкрила п'єса за мотивами твору
І.С.Нечуя-Левицького "Кайдашева сім'я"
(остання вистава театру)


Галерея "Кайдашева сімя 25 сезону"

Учасники Чернігівських


педагогічних зустрічей



в гостях

у театру-студії

/Files/photogallery/1184/IMG_4354.jpg

Більше про зустріч, натисніть - ТУТ

/Files/photogallery/1184/IMG_4389.jpgВідповідно до плану роботи Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського 23–24 червня 2016р. були проведені чергові Чернігівські педагогічні зустрічі на тему «Національно-патріотичне виховання на уроках словесності». Чернігівські педагогічні зустрічі були започатковані 2003 року як захід, що збирає для обміну досвідом учителів-переможців Всеукраїнського конкурсу «Учитель року» в номінаціях «Українська мова і література» та «Зарубіжна література». Цьогоріч на цей захід до Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського приїхали словесники – переможці та лауреати конкурсу «Учитель року» в номінаціях «Українська мова і література» та «Зарубіжна література» Чернігова, Києва, Львова, Луцька, Миколаєва, Тернополя, Кіровограда, Ніжина, Кременчука та ін. У зустрічах також узяли участь науковці, письменники, педагоги області.

…Після відвідин музею О.П.Довженка дорога учасників Чернігівських педагогічних зустрічей пролягла до Авдіївської ЗОШ Сосницького району. Це унікальна школа «любові до рідного краю», яка плекає в молодого покоління ідеї патріотизму. Ошатне приміщення, по-європейськи відремонтоване, зустріло учасників зустрічей міні-концертом, який організували вчителі і учні. У школі діє театральна студія «Околиця», члени якої поставили на сцені школи для учасників зустрічей чудовий спектакль «Лісова школа» (за мотивами творів В. Нестайка). Керівник студії Кашпур Станіслав Михайлович – учитель математики Авдіївської школи.

Урешті час Чернігівських педагогічних зустрічей добігав кінця. Учасники заходу зазначили, що зустрічі були насиченими і цікавими. Наведемо приклад відгуку про цей захід Ніни Горик: «Уже в Луцьку, а думками ще – на дивовижній Чернігівщині, у Довженковім краю. Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського вкотре згуртував талановитих учителів-практиків з багатьох куточків України, науковців, письменників для предметної розмови про злободенні проблеми викладання словесності в загальноосвітній школі. Амплітуда компетентної думки: від методичних напрацювань – до осмислення значення викладання рідної словесності, якості програм, підручників, офіційної позиції високопоставлених установ… Недарма ж серед гостей педчитань – представник Міністерства освіти і науки України Олена Котусенко, головний редактор освітянського видавничого центру «Оріон» Ірина Красуцька. Яскраві виступи запалюють на творчість у професії… Зустрічі з колективами Сосницької та Авдіївської шкіл переповнюють радістю за українське вчительство. Ознайомлення з Чернігівщиною, з краєм «Зачарованої Десни», відвідування літературно-меморіального музею Олександра Довженка наповнюють душу духовним піднесенням. Побожно торкаюсь очима меморіальних речей, світлин, ікон та рушників у Довженковій хаті, обіймаю поглядом город та сад, та ще – погріб!, той самий, на якому під сонцем частенько лежав дід Семен, що був схожий на Бога… Незабутня, надзвичайно насичена поїздка, важлива і потрібна. Похвала організаторам!!!

(за матеріалами сайту http://choippo.edu.ua/)


Сільський ревізор про нас

«Не городом єдиним»… Ви зустрічали коли-небудь у селі театр-студію? Ми — вперше.

/Files/images/Сільський ревізор.jpgЗнайомтесь: драматичний театр-студія «Околиця» Авдіївської школи і його керівник Станіслав Кашпур.

"Це - моє задоволення, моє життя, моє щастя!", - тішиться він.
Через студію пройшло понад 400 учнів за 25 роки.

Перша вистава, яку показав театр - "Привіт, синичко!" Ярослава Стельмаха. Сільського Ревізора ж зустрічали з постановкою "Пригоди Васі Кицина" Всеволода Нестайка.

Трупа міняється майже щороку, але всі дітки надзвичайно талановиті! Цього року виступали невгамовні шестикласники. Як це було - дивіться в матеріалі Сільський ревізор на AgroPolit.com

/Files/photogallery/1167/Вася Кицин.JPG

/Files/photogallery/1167/дія.jpg/Files/photogallery/1167/поклон.jpg
/Files/photogallery/1167/0df92559a5d1d13e6391cd1977cff626.jpg/Files/photogallery/1167/4fc48aeee24c45eb4b0121333655163f.jpg
/Files/photogallery/1167/fc5f527aa71ddbd648fafa9f24b9a4c1.jpg/Files/photogallery/1167/я.jpg

/Files/photogallery/1167/Околиця.jpg


/Files/images/ЕМБЛЕМА.jpg

Скарбниця творчості.

Зимовий вечір...Чисте морозне повітря, прозоре і світле, наповнене холодним блиском далеких зірок, що грають на тонесеньких його струнах дивно-прекрасну вселенську симфонію. Від їх мерехтіння фантастичними барвами переливається іній на деревах, маленькими зірочками-діамантами поблискує сніг. І тиша... Спокійні по-домашньому затишні стоять будинки, блимаючи ліхтариками вікон-очей, попихкують димарями запашним димом соснових та березових дров.

Тиша порушується рипінням снігу під ногами. Десь далеко проступають двоє школярів, перемовляються між собою. Ліниво озвався собака, підхопив інший і полинула собача мелодія в морозному ефірі, передаючи вітання від вулиці до вулиці. А учні з розмовами, жартами і сміхом, збираються в актовому залі школи. Сьогодні заняття драматичного гуртка, або, як кажуть самі гуртківці, сьогодні працює шкільний театр.

А діти все підходять і підходять, бажаючих працювати в „театрі" більш ніж достатньо, чекають на керівника. А ось і він, як завжди з масою цікавих ідей і пропозицій, як завжди зосереджений і відповідальний.

- Добрий вечір, - вітається він з присутніми в залі і пробігається поглядом по дитячих обличчях. Цього мимовільного погляду достатньо, щоб відчути настрій дітей, їх налаштованість на роботу.

- Ну що ж , почнемо, - говорить керівник і всі, ніби за порухом чарівної палички припиняють розмови...

Шкільний театр... Добра посмішка з'являється на обличчі кожного, хто почує ці слова, затепліє на серці, повіє романтикою юності. З театром в усі часи пов'язувалися добро, благородство, краса. Театр виховує людину, формує громадянина. А театр у школі, - то взагалі унікальна можливість пробудити в дітях кращі людські якості, розвинути їх, дати дорогу невичерпній дитячій фантазії, направити її в правильне русло.


Лауреат

2-го (обласного) етапу
Всеукраїнського конкурсу майстерності
педагогічних працівників
позашкільних навчальних закладів

«Джерело творчості»

КАШПУР Станіслав Михайлович,

керівник театру-студії „ОКОЛИЦЯ“

при Авдіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів,

Сосницького Будинку школяра

Номінація: циркове та театральне мистецтво

2014/2015 навчальний рік


Загальні відомості:

Кашпур Станіслав Михайлович

вчитель математики та інформатики
Авдіївськї ЗОШ І-ІІІ ступенів,
керівник театру-студії „ОКОЛИЦЯ“

Рік народження1960 р.

Спеціальність за дипломомматематика,
ЧДПІ ім.Т.Г.Шевченка, 1981р.

Посадавчитель математики та інформатики

Державні нагороди, звання
Відмінник освіти України,
„Старший вчитель“



Театр-студія "ОКОЛИЦЯ"


Мета і основний зміст роботи
театру-студії „ОКОЛИЦЯ“

  • Вчити гуртківців правильно реагувати на різні життєві ситуації, керувати своїми власними емоціями.
  • Виховувати любов до Батьківщини, культури рідного краю засобами театрального мистецтва, повагу до творчості та бажання творити.
  • Знайомити вихованців з різними видами сценічного мистецтва.
  • Розвивати кругозір вихованців, вміння давати оцінку прочитаному, почутому, побаченому, робити відповідні висновки.

Головне у вихованні вільної, інтелігентної, культурної людини в шкільний період – формування гармонійної, творчо активної особистості, здатної відчувати себе господарем власного життя, а значить – відповідальним за себе і навколишній світ. У цьому сенсі мистецтво театру покликане зробити величезний вплив на освітній процес.

Виховання театром – це виховання засобами театрального мистецтва, посвята в таємниці театру як виду художньої творчості, що починається знайомством з різноманітними елементами театральності і кінчається появою живого, невпинного інтересу до цінностей театральної культури, до її традицій, що розкривається в тій чи іншій мірі в поточному стані театрального процесу.

При грамотно продуманому курсі акторської та режисерської майстерності дитина природним чином використовує всі ресурси свого організму. Працюючи над етюдом чи роллю, вона неминуче задіє фізичний, емоційний, моральний, психічний, інтелектуальний рівні своєї істоти, реалізуючи себе найбільш повно і отримуючи від цього насолоду. Саме ця навичка "включення" в потрібний момент всіх струн свого інструменту, тобто самого себе, і є запорукою подальшого успішного розвитку дитини і прищеплює їй смак до активного, яскравого, творчого, повноцінного життя.

На заняттях в студії вихователь керується „правилами педагогічної діяльності”. Ні за яких умов не змушує виконувати гуртківців ту роботу, до виконання якої вони не мають бажання. Всі заняття, репетиції, тренінги, починаються із з’ясування проблеми, яку потрібно вирішити на даний час. П’єси підбираються так, щоб вони обов’язково мали виховний, пізнавальний, розвиваючий зміст. Саме тому частина матеріалу пишеться безпосередньо для гуртківців, враховуючи їх характери, темперамент та здібності.

Для підготовки занять частину часу гуртківці проводять в комп’ютерному класі. Через Інтернет знаходять музику (і не тільки популярну, а й класичні твори), яку потім використовують в постановках, цікаві матеріали до свят.

Особистісно конструктивне спілкування з вихованцями дозволяє втілити в життя всі їх потреби. Коли ж вихованець відчуває в собі сили виконати роль так як замислив її режисер або ж так як побачили його роль друзі, тоді відбувається його самовираження. Він впевнено почувається на сцені, в спілкуванні з товаришами, навіть підчас відповідей на уроках у нього з’являється більше впевненості. Саме тому, дуже часто учні з девіантною поведінкою стають активними учасниками теарального колективу.

Спілкування на заняттях допомагає вихованцям у спілкуванні поза школою, збільшується їх словниковий запас, вони намагаються слідкувати за своєю мовою (Яка в них вимова? Чи правильно вони ставлять наголоси в словах? Слідкують за інтонацією. І т.ін.). Гуртківці більше звертають уваги на свій зовнішній вигляд: слідкують за правильністю підібраного одягу, станом зачіски, чи відповідає їх зовнішній вигляд заходам які вони відвідують. Тобто підвищується їх загальний рівень культури.

Дуже важливо, що вихованці знайомляться з історією і культурою рідного краю: переказами, легендами, піснями, одягом, предметами побуту і т.п. А допомагають їм у цьому п’єси, написані на місцевому матеріалі.

Заняття допомагають моделювати різні життєві ситуації. І коли на занятті ситуацію і вихід з неї можна повторити багато разів, то в житті такої можливості нема. Якщо ж уважно і з наполегливістю ставитись до занять, то можна знайти вихід (правильний!) з багатьох життєвих ситуацій.

Завжди при читанні п’єси обов’язково звертається увага на позитивні і негативні якості персонажів. Це дозволяє не тільки правильно показати образ на сцені, але і переглянути свої власні якості і, при бажанні, позбутися гірших.

Важливим є те, що частину вистав обов’язково фільмують. Потім обговорюють побачене. Вислуховують думку кожного виконавця про свою роботу, а потім обговорюють загальне враження про те, що побачили! Зазвичай перші враження бувають дуже категоричними. Потім в ході обговорення доходять спільної думки щодо виправлення недоліків. Намічають план роботи на подальші заняття і намагаються якнайліпше спланувати роботу над допущеними недоліками. І як результат – отримують задоволення всі хто приймав участь у роботі над виставою.

Як підсумок –ПРЕМ’ЄРА!!! І колектив, який залюбки може справитись з будь-якими ситуаціями на сцені і в майбутньому дорослому житті!

Драматичний гурток, яким керував Кашпур С.М., в Авдіївській ЗОШ І-ІІІ ступенів працював з 1993-1994н.р. до грудня 2018 року.

За час роботи гуртка, вихованцями було зіграно багато дитячих та юнацьких вистав. Гуртківці приймали участь у районних, обласних та республіканських конкурсах. Неодноразово отримували відзнаки, грамоти та дипломи переможців.

Багато років театр-студія "Околиця" приймав участь в обласному огляді-конкурсі дитячих та юнацьких театральних колективів "Чисті роси", неодноразово ставав їх дипломантом.

Вистава "Жива легенда" (за місцевими переказами та легендами) стала переможцем обласного конкурсу екологічних театрів.

Особлива увага на заняттях театру-студії приділяється вихованню у дітей патріотизму, любові до рідного краю, місцевих звичаїв та традицій. Багато вистав були написані за місцевими звичаями, переказами та легендами.

Керівник гуртка активний учасник обласних семінарів-практикумів, приймав участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі “Суспільне значення театрального мистецтва як одного з головних чинників формування художньої культури” в м. Києві

За 25 років роботи з дітьми були зіграні такі вистави:

„Привіт, синичко!“ Я.Стельмаха,

„Коли друзі поруч“,

„Лисицю, що впала з неба!“ Нелі Шейко-Медведєвої,

„Як батько сина оженив“ Ірини та Яна Златопольських,

„На перші гулі“ С.Васильченка,

„Коли зійде місяць“ Наталі Забіли,

„Перед балом“ С.Трофімова,

„Третій не зайвий“ Олега Орача,

„Зайка-зазнайка“ С.Михалкова,

„Всі миші люблять сир“ Оксани Сенатович,

„Гарбузове сватання“ за народними звичаями,

„Жива легенда“ та “Цілюще джерело“ А.М.Лазаренка (за місцевими легендами і переказами),

„Не все те золото…“ А.М.Лазаренка.

„Ведмідь в гостях у бабусі“ Олександра Олеся,

„Батькова криниця“,

„Тарас Бульба“,

„Вечори на хуторі…“,

„Козацький МАТРІАРХАТ“,

„Кайдашева сім’я“ та багато інших.

Заняття проводяться згідно ПРОГРАМИ РОБОТИ ДРАМАТИЧНОГО ГУРТКА

План-конспект заняття гуртка з "Основ акторської майстерності"

Наші досягнення і нагороди

Кiлькiсть переглядiв: 2023